22 Eylül 2013 Pazar

Google Nexus 5 Sızdırıldı

Açıklama

          Google'ın Ekim ayında tanıtılması beklenen Nexus 5 sızdırıldı. Sosyal medyada birçok sızdırılma olmuştu geçen günlerde, fakat bunun doğruluğu tam değildi. Nexus 5 görselleri şimdi tam anlamıyla gün yüzüne çıktı. İlkte görsellere bakalım. Daha sonra teknik bilgilere de yorum yapalım.

Cihaz Görüntüsü



Teknik özellikler

Sızdırılmış haberlere göre, Nexus 5 telefonunda; dört çekirdekli 2.3 GHz Krait 400 ile birlikte Snapdragon 800 işlemciye sahip olacak. Google geçen günlerde Kitkatın çıkacağını söylemiş olup bahçesinde Kitkatı bulundurmuştu. Nexus 5 büyük olasılıkla Android 4.4 Kitkat olarak tanıtılacak. 2 GB RAM olması beklenen cihaz bir de 13 MP kamerası olacağı düşünülüyor. 4.98 inç tahmin edilen ekran boyutu olarak biliniyor.


     Kendi yorumum olarak;

          Şuan kullandığım cihaz Nexus 4 olup bu yüzden kendi yorumumu katmak istedim. Cihazı alalı fazla olmadı ve iPhone'dan hemen sonra kullandığım cihazdır. Bunu söylememde ki amaç, iPhone seri ve hızlı cihaz olup hiç kullanmadığım bir telefona geçmek biraz beni düşündürmüştü. Beklediğimden daha öte bir cihaz ile karşı karşıya kaldım. Menü geçişleri gayet hızlı ve grafik olarak mükemmel. Tek eksi tarafı ses çıkışının arka tarafta olması. Buda pek bir eksi sayılmaz.

     Bilgiler;

          Google'ın yaptığı telefonların hepsi saf android olması, cihazı daha hızlı kılıyor. Ek bir işletim sistemi olmuyor. Bu da Ram'in daha az harcanması demek. Ek işletim sistemine örnek verecek olursak HTC markası android kullanıyor fakat yanına bir de HTC sense işletimini ekliyor; bu yüzden daha fazla RAM harcanmış oluyor. Hafızanın %80'ini doldurdum (oyunlar, müzikler, uygulamar), dolu olmasına rağmen kasma olmuyor. Cihazımda RAM bilgisini gösteren uygulama var ve %70 dolunca uyarıyor. %70 RAM dolu iken Dead Trigger oyununu açtım fakat hiç bir kasma olmadı.

     Sonuç olarak;

          Sonuç olarak; Google daha tanıtım yapmadı. Şuan bunlar sadece bir tahmin diyebiliriz. Fakat bu özelliklerde çıkacak olursa, yeni telefon alacaklar hiç düşünmesine gerek yok. (Açıklamaları Nexus kullanıcısından dinlediniz. Buda ek bir avantajdır.)

Açıklayıcı olmuştur umarım. Takıldığınız nokta olursa yorum atabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder