29 Kasım 2013 Cuma

Root Yetkisi Cihazı Garantiden Çıkartır mı ?



Merhaba arkadaşlar.

Android cihazlara Root atarken her zaman akıllarda bir soru oluyor. O soru da cihaz garanti dışı olur mu ? diye oluyor. Bu konuda biraz araştırdıklarımı ve kendi düşünce mi sizlerle paylaşmak istedim.

Root atmak ile ilgili araştırmalarıma göre kesin bir bilgi bulunmuyor. Fakat bilgilerin bir çoğu garanti dışına bırakmak yönünde bakıyor. Bunu şöyle yorumlayalım; root attığımız cihazlar eğer açılmama gibi bir durum söz konusu olursa şayet, garantiye verildiğinde telefonu açtıklarında root işlemi devam edeceği için oradan anlıyorlar. Bir de Fastboot ekranında yazan bootloader kilidinden anlıyor olmaları garanti dışı bırakabiliyor cihazı.

Benim düşüncem ise bu konuda, böyle şeylere pek inanmıyorum. Kapanan bir telefonun elbet bir kurtarma yöntemi vardır. Kurtarıldıktan sonra Rootu iptal edip, Stock Rom’a geri dönmek ve Fastboot ekranında ki Bootloader kilidini tekrar kapalı (lock) hale getirmek en son olarak da bir hard format sonrası cihazımız tekrardan fabrika çıkışlı olacaktır.

Buna inanmamamın bir sebebi daha ise;  Google Play’de ki bazı Root yetkisi isteyen geliştirici uygulamaların olması. Google Play eğer bu geliştirici uygulamalara izin veriyorsa, neden garanti dışı kalsın cihazımız. Hatta bu ek olarak bizim elimizde ki kozumuz olmuş olur.

Garantiye verdiğiniz bir telefonun Root yetkisi tarafından kabul edilmemesi zamanında şaşırmamak gerekir. Rootlu bir cihazı hiç garantiye vermedim ve tam bilgim yok, sadece düşüncemi açıklamış bulundum. Fakat şunu da unutmamak lazım elimizde bir kozumuz var ve bu konuda haklarınızı arayın derim.

Bu düşüncemin böyle olması bir başka konu ile de şöyledir; iPhone kullanıcısıydım, Jailbreak yetkisi yapmıştım ve telefon açılmıyordu. O sıra cihazın tuşunun işlevselliği tam olarak algılamıyordu. Bir çok araştırma yaptıktan sonra Jailbreak yöntemini kaldırmıştım. Tuş için garantiye verdiğimde kabul edilmişti. Android cihazlarda da böyle olmasını umuyorum ve düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder